Hello again,
I have another one on Marktplaats.nl so beware!
This time it advertises
Bmw X3 2.0D exe ecc dvd leder navi. Original advertisement can be (still) seen
here. I am about to contact Marktplaats.nl admins to have it removed.
The story is pretty much the same bullsh*t as always, asking you to pay upfront, blahblahblah, everything perfectly legal and secured via fictive escrow company.
The emails were sent in supposedly "not too bad" dutch (i had to consult that with a friend as im not dutch so i wouldnt know how good the grammar is) from email address:
julie.wiggelaar02@hotmail.com The webpage of the fraudant escrow company is :
http://atr-solutions-limited.com/. It took them a while to share that with me
Lightfair, please pick it up from here.
Examples of email conversations:
hi,
Mijn auto: BMW X3 2.0D EXE-ecc dvd leder navi is nog steeds te koop voor 7.200 euro
Deze auto is in uitstekende staat en is nooit betrokken bij ongevallen. Ik heb nooit problemen gehad met de motor. De auto wordt geleverd met een full service history. Ik ben een particuliere verkoper, en al het onderhoud werd gedaan bij een erkende dienst.
De auto is geregistreerd in Nederland en ik hebben betaald alle belastingen en servicekosten.
Er zijn geen zichtbare krassen. Ik wil mijn auto te houden in uitstekende conditie, dus ik denk niet dat je iets mis mee is te vinden.
Laat het me weten als je meer informatie over deze auto.
groet,
Hi,
Mijn auto heeft geen hypotheek of lening op.
Al het onderhoud werd gedaan alleen op de BMW-vertegenwoordiger in The Netherlans.
De verf is in perfecte staat en er zijn geen zichtbare krassen.
Deze auto heeft nu slechts 69.993 km aan boord.
Hier is een lijst van alle auto-accessoires: BMW X3 2.0D EXE ECC DVD LEDER NAVI LMV IN Nieuwstraat /Anti Blokkeer Systeem, Airbag bestuurder, Airbag passagier, Airconditioning, Airbags achter, Stuurbekrachtiging, Mistlampen voor, CD-Wisselaar, Radio/CD speler, In hoogte verstelbaar stuur, Automatisch dimmende binnenspiegel, Ruitenwisser achter, Derde remlicht, Elektrisch verstelbare buitenspiegels, Boordcomputer, Achterbank neerklapbaar (ongelijke delen), Cruise control, Lichtmetalen wielen, Centrale deurvergrendeling afstandbediend, Startonderbreking, Climate control, Anti-slipregeling, Navigatiesysteem, Bumpers in carrosseriekleur, Getint glas, Hoofdsteunen achter, Metallic lak, Traction control, Elektrisch bedienbare ramen voor en achter, Middenarmsteun, Stoelverwarming, Buitentemperatuurmeter, Vierwielaandrijving, Regensensor, Koplampsproeiers, Radio, Radiovoorbereiding, Buitenspiegels in carrosseriekleur, Lederen stuurwiel, Voorspoiler, Dakrail, Bagage afdekhoes, Gordijnairbags voor, Gordijnairbags achter, Zij-airbags voor, Alarmsysteem SCM goedgekeurd, Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugen, Parkeersensoren achter, Middenarmsteun achter, Elektrisch verstelbare stoelen, Koplampen in hoogte verstelbaar, Stootstrips zijkant, Axiaal verstelbaar stuur, Ruimtebesparend reservewiel, Roetfilter.
De auto heeft alle betaalde belastingen in Nederland, dus u hoeft zich geen zorgen over.
Ik heb alle betaalde belastingen in Nederland, dus dat betekent je moet niets te betalen wanneer u de auto te registreren onder uw naam.
Deze auto is te koop voor maar 7.200 euro omdat ik onlangs verhuisd terug met mijn familie naar mijn oorspronkelijke land Spanje na 2 jaar van het werken in Nederland. Ik heb geprobeerd om de auto hier in Spanje te verkopen, maar kopers willen niet te kopen omdat er nog steeds is ingeschreven in Nederland.
Ik heb gesproken met een agent van mijn stad, en hij zei dat ik niet heb om weer in Nederland aan deze overeenkomst sluiten in persoon, want er zijn tal van escrow bedrijven die dit soort transacties kunnen verwerken. Dus ik heb gedaan een beetje onderzoek en ik vond een lokaal escrow-bedrijf.
Nu is mijn auto in beslag genomen door de escrow-bedrijf nadat ik hebben een koopovereenkomst met hen. Het beste deel is dat ze zullen zorgen voor het transport, betaling en autoverzekering. Levertijden zal ongeveer 3-4 dagen, en de auto zal worden geleverd aan uw huisadres.
Als we deze escrow bedrijf heb je 7 dagen om de auto te testen voordat u een definitieve beslissing te nemen.
Je hebt ook de mogelijkheid om te komen in Puertollano, Ciudad Real op deze bestanden, en ophalen van uw auto als u contant geld.
Voor meer informatie over deze transactie, dan kunt u altijd contact met mij op.
Dus laat het me weten als je nog steeds geïnteresseerd in het kopen mijn auto.
Groet,
Hi,
De auto is al in de bewaring van de escrow-bedrijf op hun voorraad in Puertollano, Ciudad Real.
Ik heb al een contract getekend met dat escrow-bedrijf. Zij zullen zorgen voor het transport, betaling en verzekering uit de auto. Dit bedrijf zal zich bezighouden met alle retail houders in deze transactie, en zij zal u de auto bij u thuis adres.
Ik heb al betaald 400 euro voor de verzendkosten.
Dus ik zal suport alle verzendkosten en de uiteindelijke prijs voor de auto afgeleverd op uw deur in Nederland zal niet meer dan 7.200 EUR. Deze prijs is inclusief alle verzendkosten en verzekeringskosten.
Dit omvat de volgende zes stappen:
1). U stuurt mij uw volledige naam, adres en telefoon / faxnummer.
2) Daarna zal ik contact opnemen met het bedrijf en geef ze uw informatie. Zij zullen gaan als een overeenkomst voor de verkoop en de wil om u te sturen voor de goedkeuringen en ook een tracking nummer, zodat u kunt de status van het voertuig op elk moment.
3). Wanneer zij zullen u op de hoogte dat de scheepvaart is begonnen, moet u een waarborgsom te betalen aan het bedrijf via een bankoverschrijving (Deze betaalmethode is verzekerd, en in geval van eventuele problemen alle betalingen zullen worden terugbetaald door het bedrijf).
4) Na de Escrow bedrijf de betaling valideert, zullen ze het geld houden hun bankrekening totdat u krijgt en accepteer de auto.
5) In 4-5 dagen de auto arriveert aan jou. U heeft dan 7 dagen om de auto te inspecteren, daarna als u akkoord gaat met alles, je zult het papierwerk te doen. (In deze periode kunt u naar een dealer of een dealer om te testen auto).
6) Als u akkoord met de auto, moet u bevestigen dat aan mij en voor de scheepvaart bedrijf in max. 7 dagen. (Als de auto niet wordt geaccepteerd krijgt u een volledig hervonden van rederij te krijgen) Een agent zal worden in Nederland met de auto, en zal u helpen doen al het papierwerk van de transactie. Als de auto heeft geen verborgen schade, of het is niet zoals ik beschrijven, kun je verwerpen. Dit bepaalt het bedrijf om een volledig hervonden te maken op uw bankrekening, en wordt gedwongen om de auto terug schip in de Spanje op mijn eigen kosten.
Mijn auto was getest bij een delership voordat het ging in de bewaring van de escrow-bedrijf, dus alles zou ok moeten zijn.
Met vriendelijke groet,
Het bedrijf heb ik besloten gebruik te maken voor deze transactie si ATR Freight Solutions Limited (
http://atr-solutions-limited.com/), als je het eens met alles zoals ik u gezegd heb, alles wat ik nodig hebt is je volledige naam , adres en telefoonnummer, ik zal doorsturen naar de onderneming en zij nemen contact met u op om het proces te starten.
I have seen couple more really suspicious advertisements, so im going to get in touch with the "sellers".
I will definitely keep you posted on the results.